בין אם אתם גרים בבניין מגורים או שבבעלותכם בית פרטי, חיפוי קירות חוץ באבן עשויה לשדרג את מראה המבנה ולגרום לו להראות יוקרתי ומפואר יותר, אך זוהי לא הסיבה היחידה.

חיפוי קירות חוץ באבן נחשב לעמיד יותר ומספק הגנה גבוהה יותר לקירות המבנה החיצוניים העשויים בטון וסובלים ממרטיבות, בלאי וזיהום אוויר. בעוד שהאבנים והלבנים המשמשים לחיפוי הינם יקרים יותר מחומרי בניה אחרים, עלות התחזוקה נמוך יותר והתחזוקה פשוטה יותר.   עם זאת, כדי לוודא שנראות החיפוי ועמידותו נשמרים לאורך זמן וכדי לעמוד בתקני הבנייה הנדרשים, חשוב מאוד להקפיד על מספר דברים:

 

  • סוג החיפוי ואיכותו –  חיפוי קירות חוץ מצריך התאמת החומרים והאבנים לבניין ותכנון מקדים בהתאם לגובהו, מיקומו והתנאים הסביבתיים (איכות ורמות זיהום אוויר, קרבתו למבנים אחרים ועוד). אבן סופחת לכלוך ונוזלים וקירבה למוקדים מזהמים יותר עשויה להביא להתכהות החיפוי או להתפשטות כתמי רטיבות ועובש עליו.
  • תחזוקת חיפוי קירות חוץ– כדי למזער את נזקי ההשפעות החיצוניות, חובה להקפיד על תחזוקה שוטפת של החיפוי כדי לשמר את איכותה הטבעית של האבן ואת יכולות עמידותה בפני הנזקים. התחזוקה כוללת הוספת שכבות הגנה נפרדות של חומרים המונעים ספיגת מים ומערכות איטום המשפרות את הבידוד התרמי שמעניק החיפוי. התחזוקה כוללת בנוסף איטום סדקים ושברים באבנים כדי למנוע את התפוררותן וחיזוק החיפוי כדי למנוע את התנתקות האבנים ממנו.
  • עמידה בדרישות התקן והתכנון של מבנה המגורים – על תכונות החיפוי להיות תואמות לדרישות תכנון ההנדסי והאדריכלי כדי למנוע ליקויים בבניה וכן כדי להתאים למראה המבנים האחרים הסמוכים (במידה ומדובר בבניין מגורים). יש לוודא כי שכבות האיטום והבידוד מונעות חלחול מים, חדירת אש ומשקל חיפוי האבן אינו מכביד או פוגע בקירות המבנה. חיפוי קירות חוץ מצריך תכנון הנדסי מפורט ובדיקות פיזיקאליות של החומרים כדי למנוע חיפוי מחומרים שאינם איכותיים או מתאימים לתנאים הסביבתיים של מבנה המגורים.

חשוב לזכור כי חיפוי קירות חוץ אינו רק תוספת דקורטיבית חיצונית אלא בעל יכולת להגן ולשמור על קירות הבניין ועל כן אין להקל ראש באיכות החומרים ובתחזוקה השוטפת. חברת “קרן סטון” מתמחה ביבוא סוגי אבנים מגוונים ויוקרתיים ממבנים אותנטיים ועתיקים באירופה. החברה מעניקה ללקוחותיה שירותי ייעוץ בו יוכלו להתאים את העיצוב לצרכיכם וכן את החומרים האיכותיים והיוקרתיים ביותר כדי שתוכלו להשיג את הבית שתמיד חלמתם עליו.